Като швейцарски часовник? Трудното начало на Rolex
Rolex е една от най-популярните марки луксозни часовници в света. Часовник от Швейцария (наистина?) вече е по-скоро престижна украса, отколкото устройство, което ни дава да разберем колко много бързаме. В началото на своята история обаче марката е само една от многото… и толкова не много успешно. Това беше във време, когато стойността на часовника се определяше предимно от точността на измерване на времето. Тогава не всичко в Rolex работеше „като швейцарски часовник“.
Компанията е основана през 1905 г с инициатива Ханс Вилсдорф, който създава компания със своя зет, наречена Wilsdorf & Davis – тогава все още не е Rolex. Wilsdorf навлезе на пазара с амбициозната цел да създаде часовници, които не само да поддържат перфектно времето, но и да бъдат чудесна декорация – те трябваше да имат оригинал и атрактивен дизайн. Днес знаем, че той е успял, а делото на живота му – световноизвестната компания – го е надживяла и все още се справя страхотно. Ефектите са лесно видими, за разлика от потта върху слепоочието на Wilsdorf.
Трудно начало на марката Rolex
Компанията е основана през 1905 г., но едва през 1910 г Уилсдорф жъне първите плодове на своя труд. През първите пет години часовниците му бяха лошо качество, и какво повече Лошо измерваха времето. Само след половин десетилетие първата реплика на часовника на Wilsdorf получава сертификат от обсерваторията в Триест, която проверява точността на часовниците. Това ни позволи да започнем да изграждаме страхотна марка.
Интересното е, че компанията – противно на легендите – не е от Швейцария и Уилсдорф не е швейцарец. Първоначалното седалище на компанията е във Великобритания и едва през 1912 г. е преместено в Швейцария. Четири години по-рано търговската марка “Rolex” е запазена и от този момент нататък компанията брандира своите продукти с нея.
Както в случая с много фирми, в случая с Rolex, силната воля се оказа решаваща. След пет години на суша започна над 100-годишната печеливша серия на марката. Откакто получиха сертификат, Rolexes набират популярност. 10 години по-късно Уилсдорф не направи грешката, която понякога дори и най-мощните компании не могат да избегнат – той започна да се пуска по течението. технологично развитие. Rolex – въпреки че днес се основава на сантимент към традиционните часовници – тогава се фокусира върху иновации. Това беше например елиминирането на необходимостта от навиване на часовника благодарение на използването на автоматичен механизъм.
Rolex – първият водоустойчив часовник в историята
Най-големият пробив в историята на марката Rolex се случва повече от 20 години след нейното създаване. IN 1927 г Компанията на Hans Wilsdorf влезе в историята с първото изобретение водоустойчив часовник. Направен е специално за Мерцедес Глайтце – известен плувец. Gleitze беше първият човек, който плува Гибралтарският проток и първата британка, която плува на собствен ход английски канал. Rolex прекоси Ламанша с нея! Gleitze успя, но Rolex също успя – той оцеля през цялото пресичане.
Останалата част от историята се написа сама през следващите десетилетия и продължава. Rolex беше и се счита за марка престижен, предлагаща уникален дизайн и качество на изработка. Нека обаче си припомним това ако не беше себеотрицанието Wilsdorf през първите пет години от съществуването на марката няма да има повече от сто.
Оставете коментар