Дигитален престиж и богатство. NFT бъдещето на лукса?
NFT токените удариха масовия поток в интернет с буря и много бързо спечелиха сърцата и портфейлите на хората – особено на младите. Изглежда, че всичко е свършило. Мимолетната мода продължи две години и само уникални, но безполезни парчета код останаха в цифровите портфейли на любителите на незаменими токени. Въпреки това, фактът, че все още не сме чували за незаменими токени, не означава, че това е временна тенденция. Докато е на пазара NFT има капиталова суша, големи компании започват да инвестират в тази технология с ясно изразена дългосрочна ориентация.
Все повече и повече от живота ни бавно се спасява в цифрова форма. Някога ходехме на кино, днес ходим на кино Нетфликс. Някога пазарувахме, а днес посещаваме онлайн магазини. В миналото трябваше да се срещаме, за да говорим – днес поддържаме връзка 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата чрез гласови и текстови съобщения. За щастие физическите срещи все още не са останали в миналото, но – харесвате или не – всичко води до факта, че отиването на парти, среща или кафе няма да изисква излизане от вкъщи! Това се дължи, наред с други, новосъздадена метавселена технология (виртуална реалност), както и NFT.
Нов свят, стари правила. Потребителите на Metaverse се обграждат с дигитален лукс
Според NFTevening,com – Децентрална метавселена посещаван от 8000 уникални потребители всеки ден. На свой ред метавселената Sandbox регистрира цифрова популация от 1 милион уникални потребители през 2022 г. И това не са единствените платформи от този тип – той работи сам, наред с други. Meta, което дори се предполага от изоставянето на компанията от името Facebook като общ термин за конгломерат от няколко големи социални медийни платформи, т.е., между другото Instagram, Facebook, WhatsApp. Визионери – като Марк Зукърбърг, основателят на Facebook – виждат бъдещето в метавселената. Те също го забелязват изключителен марки, които преместват физическите си колекции в дигиталния свят. Бах! Те дори отварят магазините си там!
Прехвърлянето на реалния живот във виртуалния свят означава, че хората пренасят там и естествените си инстинкти. В този момент – а вероятно и много дълго време, ако изобщо – няма да задоволяваме физиологичните си нужди във виртуална реалност. Други обаче могат и вече са задоволени – например нуждата да се откроявате в тълпата и желанието да имате ограничени или уникални неща. Технологията NFT предостави възможност за осигуряване на уникалност – правейки цифров артикул уникален.
NFT токен – защитен с блокчейн криптография – може да бъде един вид сертификат за автентичност, първият нефалшив и наистина уникален. Цифровата реалност ви позволява лесно да я присвоите на цифровия обект, който е предназначен да представлява. Ето защо множество известни, престижни марки се появяват в различни метавселени – автомобили, дрехи, мода и дори банки! Ако известна модна марка продаде една от своите колекции под формата на NFT, възможно е да я възпроизведете цифрово. Така аватарите (героите) на потребителите на metaverse могат да бъдат „облечени“ в обувки Nike, Adidas, дрехи Hilfiger и да носят чанта до себе си. Louis Vuitton.
Престиж, скрит в кода. Глобални марки изкупуват „земя“ в метавселената
Но това не означава нищо, нали? Добре известните марки може просто да са се възползвали от манията по NFT и метавселената, когато тя продължи около 2021-2022 г. Междувременно гореспоменатите марки и много други отварят своите „стационарни“ магазини в различни метавселени. Парцели в цифрови мегаполиси вече са закупени, наред с други, такива гиганти като Adidas, Gucci, Tommy Hilfiger, Nike, Burberry и Louis Vuitton. Използваемата площ е закупена и от корейския технологичен титан Samsung. Банките JP Morgan и HSBC също направиха това. Дори NFT на автомобили вече се появиха в метавселената и техните цифрови еквиваленти – например Acura, първокласна марка, собственост на японската Honda Motors. Други марки – като Ferrari и Lamborghini – пуснаха или планират да пуснат NFT колекции. В бъдеще те най-вероятно също ще отворят своите шоуруми в метавселената.
Със сигурност не всички „виртуални светове“ ще бъдат успешни. Много от ключовите обекти все още са във фаза на изграждане – като известната работа на Марк Зукърбърг. Все пак може да се забележи, че това не е мимолетна мода, а метавселена, комбинирана с VR, NFT токени, криптовалути, изкуствен интелект и други технологични иновации имат потенциала да станат част от пейзажа на нашето бъдеще.
Оставете коментар