“Dior Cruise” 2024 – на път за Мексико
Dior, като една от най-известните модни марки в света, често представя своите колекции по време на модни ревюта и така наречените седмици на модата. Независимо от това, те също организират специални събития като празнични изложения на лодки, където могат да се видят техните проекти. И както се оказва, такъв круиз бързо наближава. Модната къща разкри своята колекция “Dior Cruise” 2024 г ще представи в Мексико сити 20 май. Все още не знаем точното местоположение.
Продължение на традицията
Всеки, който е имал възможност да се задълбочи в дейността на марката, знае, че нейният артистичен директор Мария Грация Киури съчетава модата с културата и изкуството в своя подход към създаването. Всъщност той е на борда на марката от 2016 г. В техните колекции Chiuri често се отнася до историята, традициите и културата на различни региони и нации. Тя също така често засяга социални въпроси като равенство между половете, феминизъм и многообразие. Нейните колекции за Dior отразяват силните й убеждения и, разбира се, печелят признание сред модните критици и поддръжниците на марката от години.
източник: vogue.co.uk
След като взехме колекцията му на круиз до Маракеш, Атина и Севиля, имахме възможност да видим шоуто на Dior в Мумбай миналата есен. То се проведе в сътрудничество с Chanakya, ателие в Мумбай и занаятчийско училище за жени. По време на него необичайно индийска бродерия бяха адаптирани към изключителния стил на Dior. Тази година дизайнерката ще продължи традицията си за сътрудничество с местни майстори.
“Dior Cruise” – Мексико вече не е само в мислите ми
Оказва се обаче, че тазгодишното събитие не е първият контакт на модната къща с тази латиноамериканска страна. В колекцията “Dior Cruise” за пролет 2019 г., представена във френския град Шантили, дизайнерът потърси вдъхновение в “escaramuzas” – традиционни мексикански жени на коне. „Това, което е най-очарователно за мен в escaramuzas е, че те изпълняват спорт, който обикновено се смята за домейн на „мачото“ и го правят облечени в традиционни, изключително красиви и женствени рокли“ – това са думите на самата Чиури.
Ето защо нейните модели се появиха в Chateau de Chantilly, облечени в разнообразно декорирани и модифицирани версии на тези рокли. Анализирайки дрехите на мексиканските амазонки, творческият директор навлезе малко по-дълбоко в историята. Изучавала е и стилadelitas– жени войници, сражаващи се по време на Мексиканската революция през 1910-1920 г. Тези жени бяха известни с страст към червените устни, масивните сребърни бижута и обемните, бродирани поли.
Бум на туризма
Интересен аспект при избора на необичайни дестинации за представяне на марки е популяризирането на самото място. Шоутата на Dior са огромни събития в света на модата, посещавани от дизайнери, модни редактори и знаменитости от цял свят. Организирането на подобно събитие естествено привлича вниманието на медиите, което допринася за потенциално увеличаване на приходите от туризъм. Изглежда, че това е допълнително предимство на този тип проекти и настоящият артистичен директор го осъзнава отлично.
„За Мария Грация Киури всяка круизна колекция е като мечтана карта, празник на уменията и културите по света. За да бъде представено това уникално шоу в Мексико Сити,къщата иска да отдаде почит на великолепието на мексиканското наследство. Чрез тези вълнуващи диалози творческият директор ще подчертае някои от емблематичните фигури и творчеството на тази страна, която е скъпа на сърцето на Dior от основаването на къщата през 1947 г., се казва в официалното изявление на модната къща.
Оставете коментар