gucci пролет лято 2023 сезон 1
www.numero.com

Марка Gucci е несъмнено известен като един от най-големите модни гиганти. За мнозина това е истински синоним на богатство, елегантност и вечна красота. Италианската модна къща дължи широката си публика на най-високото качество на представените колекции дрехи и аксесоари, ръчно ушити в Италия. Името Gucci може да се свързва и с голям брой скандали в компанията и в семейството, които веднъж доведоха компанията до ръба на фалита.

Днес Gucci е огромна творческа сила в модната индустрия, нейните дейности се следят отблизо не само от цялата индустрия, но и от нас, обикновените потребители. Именно в този мащаб модните империи представят най-новите си колекции, донякъде ни показват какво ще носим през даден сезон. Следователно създаването на тенденции е основна, но не единствена роля на марката. От една страна, Gucci се намесва смело в света на модата, представяйки все по-иновативни и изненадващи дизайни, но от друга, непрекъснато демонстрира на света собствената си естетика, обичана от хиляди.

Този моден подход се идентифицира с настоящия творчески директор на марката Алесандро Микеле, който отговаря за глобалния имидж на Gucci от 2015 г. насам. Самият Микеле започва професионалната си кариера като създава аксесоари за известната италианска модна къща Fendi. Талантът му е забелязан от Том Форд, който стъпка по стъпка въведе младата дизайнерка в света на лондонското дизайнерско студио Gucci. През следващите години той заема различни позиции в компанията, докато накрая става лидер на продуктовата оферта и е назначен за творчески директор.

“Гучи Туинсбърг”

Провежда се на всеки шест месеца Седмица на модата в Милано това е едно от най-важните модни събития и следователно уникална възможност за представяне на нови решения, както се оказва, не само в облеклото. Най-големите световни марки се състезават помежду си по отношение на най-необичайната конвенция на шоуто и всеки сезон представя истински спектакъл, съчетаващ творение със сценография, светлина и музика.

По време на тазгодишната Седмица на модата в Милано Gucci за пореден път шокира света на модата, представяйки новата си колекция по доста необичаен начин. В шоуто на марката участваха цели 68 двойки еднояйчни близнаци. Първоначално дизайнерът създава две еднакви ревюта, в които модели, облечени в еднакви тоалети, вървят разделени от стена. Участниците в шоуто изобщо не подозираха, че наблизо се разиграва подобен спектакъл, а трикът беше разкрит пред зрителите едва когато стената се вдигна и еднояйчно облечените близнаци се хванаха за ръце на подиума.

Интересното е, че от 68 двойки еднояйчни близнаци, три двойки идват от Полша. На модния подиум можехме да видим лицата на: Oskar и Kacper Grzelak, Oliwia и Natalia Dziadul и Maria и Małgosia Dmitruk, които обикновено не са свързани със света на модата и моделирането.

gucci 2023 нова колекция 2
https://www.lofficielusa.com
нова колекция на gucci 2
https://www.lofficielusa.com
Gucci сезон 2023 1
https://www.lofficielusa.com
gucci пролет лято следващия сезон 2
https://www.lofficielusa.com
колекция Gucci 2023 1
https://www.lofficielusa.com
моден сезон на gucci 2023 1
https://www.lofficielusa.com
нова колекция Gucci 1
https://www.lofficielusa.com
нов gucci2023 1
https://www.lofficielusa.com

Като две капки вода

Аурата около шоуто беше наистина вълшебна, а визуално ослепителната концепция, създадена около идеята за другост и идентичност, зарадва публиката и предизвика много положителни емоции. Какво вдъхнови Алесандро да създаде такъв необикновен спектакъл? Както по-късно се оказа, тази тема е много близка до дизайнера, защото майка му и леля му също са еднояйчни близначки и, както самият той многократно подчертава, в детството си ги е наричал и двете „мама“.

Не е чудно, че дизайнерът посвети работата си на майка си Ералда и нейната сестра Джулиана с вдъхновяващите думи: „Всички близнаци от момента на раждането си осъзнават, че не са в центъра на Вселената. Те се учат да живеят с другата си половина, своето копие. Границите на тяхната телесност нямат нищо общо с границите на тяхното битие. Посвещавам колекцията на моите майки близначки – Ералда и Джулиана, които успяха да разберат живота само благодарение на присъствието на другия.”

Алесандро Микеле е очарован от близнаци от години. Склонността му към еднаквост може да се види например в тазгодишната гала на музея на Метрополитен музей на Института за костюми, където той се появи с Джаред Лето, стилизиран точно по същия начин. Същият мотив беше използван в последната кампания на Gucci, която включваше вечно ужасяващите сестри Грейди, близначки в еднакви сини рокли с волани. Така той го изрази феноменално и по време на тазгодишната Седмица на модата в Милано.

Разбира се, моделите в шоуто не бяха 100% идентични. Творческият директор на Gucci се интересува повече от създаването на илюзия за перфектна хармония и симетрия. И със сигурност се получи, един и същи стил беше изпипан до най-малкия детайл, а моделите бяха възможно най-сходни един с друг.

“Готови за носене” дрехи

Отдалечавайки се от мотива за близнаци, заслужава да се подчертае, че самата колекция пролет и лято 2023 със сигурност е една от най-интересните. Можете да намерите много вдъхновения и референции на модния подиум, за които ще говорим след малко. Дрехите бяха представени в стил „Ready to wear”, т.е. предназначени за ежедневно носене от потребителите на марката. И въпреки че, разбира се, някои стилове бяха само част от модата, други несъмнено биха могли да станат част от постоянния асортимент.

Кои теми бяха най-важни? Този път Gucci заложи на минимализма или може би на преувеличената ексцентричност?Да проследим колекцията “Twinsburg”.

Както всеки сезон, не липсваха сурови кройки, намигване към времето на Том Форд и класическия бял комплект от 70-те години, което ни припомни на всички защо Gucci стана известен. Еклектичните костюми бяха символ на естетиката на марката. Интересно решение обаче беше съчетаването на костюм с бельо с вечно лого. Този път са използвани нестандартни елементи, като жартиери от чорапи, поставени върху крачолите на панталоните, които леко изкривяват семплата им кройка.

За контраст имаше и спортно облекло от 80-те години на миналия век с характерните квадратни рамене от метална кожа, бродирани поли, мини рокли и прекрасни пелерини в розово и прахово синьо. Публиката забеляза и множество мотиви, взети от азиатските страни. Моделите бяха облечени в дрехи, наподобяващи традиционни японски кимона. Също така симетрично направените декорации като дълги обеци и шапки изглеждат на мнозина като препратки към древни цивилизации.

Има много налични аксесоари. Освен вече споменатите гигантски колиета и обеци, в шоуто бяха показани и дамски чанти Mogwais – митични герои от филма Gremlins от 1984 г, а повечето модели носеха очила с верижки, висящи почти до раменете им.

Както виждаме, това шоу се фокусира основно върху дизайна, различни мотиви, взети както от природата, така и от източните култури, бяха живо преплетени с гама от цветове и пищни цветя върху рокли от шифон. Gucci акцентира върху контрастите, типично елегантните творения на висшата мода се появиха до много по-екстравагантни и авангардни. Експлозия от цветове, идеи и енергия – това е новата колекция на модната империя.

“Фуори”

Това не е краят на справките. В един от стайлингите главна роля изиграха мъжките дънкови гащеризончета с избродирано италианско “Fuori”, което препраща към списание, издавано през 70-те години на миналия век. ,, Fronte Unitario Omosessuale rivoluzionario italiano”. Това списание от своя страна е редактирано от първата хомосексуална организация в страната, бореща се срещу най-дясното правителство, избрано в Италия след Втората световна война. По този начин това беше израз на противопоставяне на усилията на правителството да застраши LGBTQIA+ общността. Алесандро, който е много близо до събитията от онова време, ги коментира по следния начин: „Изборите показват, че свободата се ерозира. Имаше време, когато постигнахме много, но сега е много сложно. всичко за даденост.” Това е изключително чист начин за нелегално вмъкване на политически контекст в модата, често използван от дизайнерите.

Новата колекция на Gucci вероятно е оценена не само заради невероятната си иновация и специализирано шиене, но и заради личните препоръки на дизайнера. Следвайки предишните колекции на марката, можете да видите, че работата на Michele за Gucci винаги е отразявала собствения му живот, но тази година беше най-личната му досега. Той говори не само за своите майки близначки, но и за дългия процес, през който е преминал в терапията, опитвайки се да разбере собствената си двойственост.

Всичко това показва колко дълбоко е било скрито посланието под заглавията “дуалност”, “идентичност”, “отражение”, които бяха важни за Michell при проектирането на колекцията. В същото време цялото това шоу по време на Седмицата на модата в Милано показва както на потребителите на марката, така и на цялата индустрия, че Gucci, който всъщност е огромен концерн за облекло, не е загубил модния дух, който е предавал през годините.