Конгломерат Kering с климатично решение
Kering е френски луксозен конгломерат, който включва модни гиганти като, Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen или Balenciaga. Заедно с LVMH, това са двата най-големи концерна, фокусирани върху луксозната мода. Той се оглавява от Франсоа-Анри Пино, който председателства и едноименната фондация, която се занимава с проблема с насилието срещу жени по света. Освен това конгломератът се занимава с много други социални дейности, подпомага развитието на млади таланти и си сътрудничи с университети по изкуства.
Миналия петък Kering официално се ангажира да намали емисиите на парникови газове с 40% до 2035 г. Тази идея се вписва във визията за отговорен лукс и допълва нейната развиваща се визия стратегия за устойчиво развитие. Това е огромна стъпка към климатична революция в модната индустрия. Какво точно обещава Kering и какво въздействие ще има това решение?
Луксозна мода и атмосфера
Как модната индустрия влияе на климата? Сега имаме достатъчно информация, за да знаем, че модата е основен фактор за негативните промени в нашия климат. Изчислено е, че модната индустрия е отговорна за 2 до 8 процента от глобалните емисии на CO2. За да го поставим в перспектива, това е нещо повече от въздушен, морски и корабен транспорт взети заедно. Статистиката за потреблението на вода е още по-шокираща – приблизително 215 трилиона литра вода се използват от индустрията всяка година.
Освен това дрехите за бърза мода се произвеждат в огромен мащаб и над половината от световното производство отива в депата. Всичко това допринася за масовото стимулиране на потреблението на стоки. Луксозните продукти определено са по-издръжливи. С акцент върху висококачествените материали, те са създадени да издържат по-дълго от стоките на масовия пазар. А това от своя страна изисква по-малко търсене на отпадъци от изгаряне и текстил. Освен това елитарността на луксозните дрехи означава, че тези продукти се предлагат в много по-малки количества.
Ето защо, въпреки че сегментът на луксозната мода несъмнено допринася за климатичната катастрофа, той е в много по-малък процент. Ексклузивните марки могат да си позволят да произвеждат по-малко специализирани и добре направени продукти. Повечето от тях вече са предприели стъпки за подобряване на климатичната ситуация, знаейки, че могат да действат за климата, дори ако това включва нарастващи разходи.
Балансирано развитие
Глобалните луксозни модни гиганти бавно навлизат в пътя на устойчивото развитие от няколко години. Оказва се, че Керинг не е първият, който прави изявлението си, LVMH също се стреми да намали емисиите от Обхват 1 и 2 (емисии на парникови газове от използване на енергия в заводи и магазини) от известно време. с 50% до 2026 г. има за цел да намали емисиите на парникови газове от обхват 3 на единица добавена стойност с 55% до 2030 г.
Prada също се опитва да намали въглеродния си отпечатък, която още през 2021 г. постигна целта да трансформира своята отличителна линия от найлонови дрехи и аксесоари изцяло в рециклиран материал. В момента марката произвежда над 100 милиона ярда годишно от своя Re-Nylon плат от пластмасови и потребителски отпадъци.
Какво планира Kering?
„Сега поставяме тази нова абсолютна цел, обхващаща ленти 1, 2 и 3 от Протокола за парникови газове, защото ако искаме наистина да декарбонизираме нашите глобални бизнеси, трябва да преминем от намаляване на въглеродния интензитет към абсолютни намаления“, каза Франсоа-Анри Пино.
Както споменахме, Kering управлява луксозни компании, включително, но не само Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen. Влиянието му върху марките и техните политики е значително, така че всичко това говори за положителни промени в бъдеще. Kering е планирано да публикува своя доклад за напредъка в устойчивото развитие 2020-2023, който ще опише новата му стратегия за биоразнообразие. Kering отново демонстрира своя ангажимент за внасяне на положителна промяна и въздействие върху индустриите. Тази стъпка несъмнено ще даде плод в близко бъдеще.
Оставете коментар