Луксът през погледа на поколението Z. 10-те най-популярни марки в Instagram

Берлин 3908953 1920
снимка: Pixabay

Бъдещите тенденции ще се определят – ако вече не са определени – от младите хора и един от определящите фактори за одобрението или неодобрението на каквото и да е от поколението Z е степента на взаимодействие в социалните медии. Така лесно можем да проверим кои марки са най-популярни сред младите хора. Ето 10-те най-популярни марки по отношение на броя на последователите в Instagram.

Instagram се превърна в една от водещите социални медийни платформи – заедно с Facebook, X (бивш Twitter) и TikTok. Това е медията, може би най-свързана с т.нар влиятелни лица, т.е. хора, които привличат тълпи от други потребители с работата си. Инфлуенсърите не само могат да спечелят толкова много в Instagram, че да останат самодостатъчни и да забравят за редовната работа, но дори могат да направят състояние, като събират стотици хиляди долари за една снимка. Внимание е валутата с най-висок обменен курс в момента.

Кои луксозни марки са най-популярни сред младото поколение?

За маркетинговите отдели на отделните марки това е очевидно от много дълго време. Така конкурентните компании се конкурират не само на пазара, но и в интернет, борейки се за вниманието на потребителите. Така успяват да достигнат и до най-младите поколения, защото младите хора са най-активни в социалните медии. Разглеждайки статистиката на последователите на профилите на известни луксозни марки, лесно можем да проверим кои са най-популярните сред поколението Z. Ето и класацията:

#1 Chanel (59,4 милиона последователи)

Chanel е на първо място с причина. Маркетинговият отдел на компанията успя да създаде впечатление за физически бутик в профила си в Instagram, където потребителите на платформата могат да се чувстват почти като пазаруване – и точно това е смисълът.

Chanel 6389417 640
снимка: Pixabay

#2 Louis Vuitton (55 милиона последователи)

Louis Vuitton не следва тенденциите, Louis Vuitton ги задава! Така че той се опитва да контактува с младото поколение в социалните мрежи и очевидно го прави добре. Профилът на LV в Insta е следван от 55 милиона потребители. Подобно на други марки, Louis Vuitton също си сътрудничи с инфлуенсъри, които допълнително увеличават лудия обхват на профила на гиганта в луксозната индустрия.

Джоб 950930 1280
снимка: Pixabay

#3 Gucci (52,7 милиона последователи)

Без изненада. През последните няколко години Gucci е безспорен феномен сред поколенията, навлизащи в зряла възраст. Чантите и коланите Gucci са били и все още са синоним на престиж, поне сред поколението Z. Изключителната популярност на марката в социалните медии само потвърждава нейната позиция. Странно е, че Gucci беше едва на трето място.

Кафе 1497607 1280
снимка: Pixabay

#4 Dior (45,5 милиона последователи)

Профилът на Dior в Instagram е не само за маркетинг и промоция, но и за… образование. Марката представя висококачествени снимки, смесвайки визуални изживявания с разказване на истории и стимулиращото влияние на инфлуенсъри и знаменитости. Но не е всичко. Dior също така не се притеснява да покаже как тенденциите се създават зад кулисите, предлагайки поглед зад кулисите на процеса на проектиране и сложната изработка.

Ръчен часовник 6729922 1280
снимка: Pixabay

#5 Prada (33,3 милиона последователи)

“Дяволът носи Prada” и Generation Z – в този контекст – не биха се поколебали да подпишат договор. Монументалните 33 милиона последователи доказват, че Prada ще бъде моден гигант за дълго време.

Обувки 6573229 1280
снимка: Pixabay

Останалите места бяха:

#6 Dolce & Gabbana (30,8 милиона последователи)

#7 Versace (30 милиона)

#8 Fendi (21,2 милиона последователи)

#9 Emporio Armani (20,2 милиона последователи)

#10 Burberry (20,1 милиона последователи)