Модната марка Off White – на кого принадлежи?

В света на модата, където границата между haute couture и уличния стил става все по-неясна, не може да не се спомене Off-White.
Модната марка Off White – визия, която промени облика на уличната мода
Раждането на Off-White през 2012 година не беше случайност, а резултат от дългогодишното съзряване на един изключителен ум. Нейният създател, Virgil Abloh, е необикновена личност – инженер с диплома, DJ, артист и дизайнер, който няма формално модно образование, но притежава нещо далеч по-ценно: усет към естетиката и способност да чете културата. Преди да създаде собствена марка, той трупа опит като арт директор до Kanye West. Именно сътрудничеството по креативни проекти в рамките на DONDA (креативната агенция на West) му отваря вратите към света на high fashion. През 2013 година, само година след създаването на Off-White, неговите проекти започват да се появяват на парижките подиуми, създавайки трендове и проправяйки нови пътища в модата.

С какво се отличаваше модната марка Off-White още от самото начало? Тя беше отговор на променящите се нужди на младите потребители – осъзнати, прогресивни, търсещи мода, която казва повече от просто „изглежда добре”. Абло не създаваше дрехи, той създаваше контекст – естетически и културен. Неговите проекти с характерните кавички (например „SHOELACES” върху връзките за обувки или „SCULPTURE” върху чантите) се превърнаха в манифест на подхода към модата като социален коментар.
Едновременно с това Off-White се превърна в пионер в съчетаването на света на лукса с автентичния уличен стил. Вместо да избира между двете, Абло реши да обедини двата полюса. Той използваше висококачествени материали, без да се отказва от суровата форма.
Съдбата на марката след смъртта на Върджил Абло
Смъртта на дизайнера през ноември 2021 година беше огромен удар не само за света на модата, но и за културата като цяло. Абло, едва на 41 години, си отиде след двугодишна, лична битка с рядка форма на рак – ангиосаркома на сърцето. Новината за неговата кончина разтърси индустрията. Дизайнерът, който само няколко седмици по-рано се появяваше публично, за един ден се превърна в легенда. За мнозина възникна естественият въпрос: какво следва за Off-White? Дали марката, толкова тясно свързана с една ярка личност, има шанс да оцелее без своя създател?

Отговорът дойде бързо и беше ясен сигнал, че Off-White няма да изчезне от пазара – напротив. Още преди смъртта на Абло, през юли 2021 година, френският луксозен гигант LVMH
На практика това означаваше пълна подкрепа за продължаване на визията на Абло, като се запазят естетиката, визуалният език и духът на творчеството, които донесоха успеха на Off-White. LVMH, в чието портфолио са марки като Dior, Givenchy, Celine, нямаше намерение да превърне Off-White в поредната „корпоративна“ линия. Целта беше да се запази автентичността и близостта ѝ с младата, осъзната общност. В продължение на няколко месеца след смъртта на Абло марката функционираше в своеобразно преходно състояние. Колекциите се реализираха на базата на вече подготвени концепции, с дизайнерски екип, който е работил с него с години. Едновременно с това продължаваше търсенето на човек, който да поеме управлението и да поведе Off-White в нова ера. Кой е следващият творчески директор на марката?
Обявяване на новия креативен директор
През февруари 2023 година беше обявено, че новият артистичен директор на модната марка Off-White става Ибрахим Камара. Личност не по-малко завладяваща и също толкова дълбоко вкоренена в света на съвременната култура. Камара е роден в Сиера Леоне, израснал е в Гамбия, а след това се премества в Лондон. Още от ранните си години се отличава не само с усет към стила, но и със смелостта си в подхода към темата за идентичността в модата. Преди да се присъедини към Off-White, Камара е бил известен основно като главен редактор на списание Dazed и независим стилист, работил с най-големите имена в индустрията – от Burberry и Louis Vuitton, до Rihanna и Beyoncé.
Неговата естетика? Културна дълбочина, смелост в деконструкцията на нормите и празнуване на разнообразието. Изборът на Камара за наследник на Абло беше не само логичен, но и символичен – той продължи революцията, започната от Абло. От момента, в който пое поста, Камара въвежда нов визуален език в марката, като същевременно запазва нейните основи: графична дързост, диалог с младата култура и способност да коментира реалността. Първите му колекции за Off-White съчетават сурова енергия с по-поетичен пласт на посланието. В тях се усещат влияния от африканското изкуство, постколониалната рефлексия, но и дълбоко уважение към идеята за „дрехата като разказ“.
В разговори с медиите Камара подчертава, че не иска да „замества“ Абло, а да развива неговото наследство с уважение към уличната култура. Този подход спечели признание както в индустрията, така и сред верните фенове на марката, които с внимание следят новата глава на луксозната марка Off-White.









Оставете коментар