Moncler Genius x Rick Owens, Jay-Z и Mercedes-Benz?

190221105819 Moncler Genius 3
снимка edition.cnn.com

Италианската луксозна марка Moncler започва 2023 г. ударно. На 20 февруари, по време на Седмицата на модата в Лондон, тя ще се представи в шоу, озаглавено „The art of Genius“. Той кани трима партньори от музикалната индустрия в оригиналния си проект – Roc Nation, Jay-Z, Alicia Keys и Pharrell Williams, както и истински гиганти в своите индустрии: Adidas Originals, Palm Angels и Mercedes-Benz. Целият моден свят очаква това събитие. Няма съмнение, че имена от такава голяма величина ще допринесат за издигането на марката до творчески висини. Но откъде идва идеята за проекта Moncler Genius и как споменатите съ-създатели се вписват в целия този пъзел?

Moncler Genius, или как марката изпреварва времето си

Moncler Genius е проект с традиция. Всичко започна през 2018 г., когато изпълнителният директор Ремо Руфини покани влиятелни дизайнери и мислители да си сътрудничат. Това доведе до месечни колекции, пълни с необичайни проекти. И въпреки че първоначално новият път на марката беше смятан за твърде амбициозен, този метод на производство работи добре и днес. Колекциите Moncler Genius със сигурност не губят своята свежест. Интересното е, че в момента Moncler Genius представлява 5 до 10 процента от общите продажби на марката.

Това можем да кажем Руфини Благодарение на своята креативност и отвореност към индустриите, той създава първото колективно пространство за сътрудничество в областта на модата. И тази машина не изглежда да спира: „През 2023 г. ще навлезем в нова фаза за Moncler Genius“ – това са думите на директора и президента на марката. И така имаме още едно събитие, което празнува тази красива идея. Шоуто ще се проведе след по-малко от 2 седмици в огромно пространство за организиране на масови събития – “Олимпия Лондон”.


източник: www.teenvogue.com

Тазгодишната звездна селекция

Не може да се отрече, че тази година марката ще бъде придружена от страхотни фигури, представляващи много различни индустрии. Някои от тях вече са имали контакт с работата на Moncler. Уилямс беше един от първите сътрудници на марката, докато Алиша Кийс управлява дигиталното представяне на Moncler Genius през 2021 г. Mercedes-Benz има интересно място във всичко това. Въпреки че тази компания има дълга традиция да спонсорира седмици на модата, тя никога досега не се е появявала в техните графици.

Това обаче не означава, че модата е изместена на заден план. Завърналите се партньори в индустрията са Frgmt и Palm Angels на Хироши Фудживара, парижка улична марка, основана от бившия артистичен директор на Moncler Франческо Рагаци. По време на Лондон Седмица на модата Други марки също ще представят своите концепции заедно с Moncler. Сред тях са Adidas Originals и Salehe Bembury, както и необикновеният дизайнер Рик Оуенс. Неговата инсталация се появи на изложението на Moncler през февруари 2020 г.

Въпреки че марката не разкрива какво можем да очакваме от колекцията с толкова колоритен състав, медиите се опитват да разкрият няколко карти. Засега Moncler каза, че всеки сътрудник ще „представи потапящи преживявания и изпълнения, които представят техните творчески визии“. Официална информация дали обаче няма Джей Зи, Кийс или Уилямс – или други музикални изпълнители ще изпълняват на живо по време на събитието.


източник: www.vogue.it

От една страна можем да очакваме необикновени модни изживявания, от друга – дизайните на марката отдавна са надхвърлили границите на самата мода. Този акцент върху самото съвместно създаване изглежда предполага, че нови продукти, независимо дали в аудио, транспортни или други категории, ще бъдат произведени от всички участващи страни, а не само от самата марка. Moncler създава дрехи според собствените си идеи. Те също вярват, че настоящата им форма на работа ще им позволи да създадат нещо, което всяка марка не би могла да постигне сама.