Повече мода, по-малко провокации – нова ера на Balenciaga
Както знаем, индустрията не забравя дълго време. Изминаха няколко месеца от скандала, свързан с неподходящата кампания на марката, която едва не я провали пред очите на целия свят. Заглавията, обвиняващи марката в насърчаване на педофили, остават горещи. Поради това Balenciaga, след като оттеглиха кампанията и поднесоха официални извинения, се оттеглиха за известно време от медиите. Някои дори предположиха, че това е краят на емблематичната марка.
Марката се появи на Седмицата на модата в Париж с пълното съзнание, че целият свят на модата я чака да се подхлъзне. И затова този път тя реши да заложи на минимализма. Стандартната зрелищна атмосфера на шоуто беше заменена от проста сценография. Основният акцент беше върху дрехите. „Модата се превърна във форма на забавление, но често тази част засенчва нейната същност“ – гласеше една от бележките, оставени на гостите на шоуто. Възможно ли е Balenciaga да е на път към изкуплението? Или може би това е чисто медийна стратегия за отклоняване на вниманието от сегашната му репутация?
Неразгадаем образ
Дълго преди миналогодишния скандал, Balenciaga беше известна като марка, известна с разширяването на модните граници. Представяне на вашето експериментални дизайни като маратонки от колекцията “Full Destroyed”. получи много смесен медиен отговор. Въпреки това, по отношение на оборота и продадените продукти, този имидж изглежда служи на марката. Почти всеки експеримент на Balenciaga , завърши с изчерпване на всяка бройка. Заслужава да се отбележи също, че потребителите бяха готови да платят астрономични суми за представените дрехи и аксесоари, които много често бяха умишлено изкривени.
И макар и за дълго време етикетът се продава по-добре от самия продукт, последната кампания сложи край на тези експерименти. Balenciaga, която обикновено шокираше, този път премина границата на социалното приемане. Така че изглежда, че С нежното си завръщане и изцяло новия характер на шоуто искам да се реабилитирам в очите на хората. Със сигурност отказът от противоречиви инструменти може да бъде началото на това. Може ли обаче Balenciaga да бъде същата марка, наблягаща на простотата, а не на оригиналността? Сигурно скоро ще разберем.
Каква беше колекцията на Balenciaga есен/зима 2023?
Както казахме, по време на Седмица на модата в Парижмарката се отказа от драматични решения, като бягане в калта или инсценирана снежна буря. Този сезон сетът беше минималистичен, а самият подиум се оказа чист килим в цвят слонова кост. Самото шоу беше място за събития в търговския център Carrousel du Louvre, който служи като често място за модни ревюта до началото на 2000-те години.
Настоящият креативен директор Демна Гвасалия показва, че марката има още какво да представи от чисто облекло. Колекцията включва 54 стила . Имаше ясно скроени костюми, вечерни рокли и нова чанта, наречена Huge Bag. Виждаха се деликатни и женствени акценти, които правеха колекцията по-човешка и приятна за слушане.
Въпреки това, той все още излъчва духа на марката, с класически мотиви като: рокли с пайети с високи деколтета, кожени якета с квадратна форма, огромни слоеве деним и слънчеви очила с очила.
Модели преминаха по пистата, облечени в леко закачлив микс рокли на цветя, характерни структурирани кройки и елементи, взети направо от уличната мода. Влиянието на уличното облекло на марката беше видимо, например, в добавянето на качулка с надути форми, зашити в ръкавите. Цялото шоу беше придружено от спокойни ноти на пиано, които ставаха все по-електронни с течение на шоуто.
„Идеята беше да бъда 200 процента аз“, каза Демна пред репортери зад кулисите след шоуто. „Намерението ми беше да го изчистя, да го редактирам до точката, в която говори само за себе си.“ Шоуто, представено от Balenciage, със сигурност беше стъпка към възстановяването на увредения имидж на марката. Дано не е последният.
Оставете коментар