Считат ли се Range Rovers за луксозни?
Поговорката гласи, че не съдете книгата по корицата – същото важи и за класата на автомобила, за която не трябва да се съди прибързано. Атрактивността и статусът на даден автомобил зависи до голяма степен от държавата, в която се намира, и в същото време от страната на произход. В Полша един обикновен американски круизър, който в САЩ е обикновен автомобил от D-сегмента, може да предизвика много по-голямо възхищение от европейския му еквивалент в същия клас. Пример може да бъде Ford Mustang, който в Съединените щати не е синоним на лукс или спорт – той е просто отломка от предишната слава на мускулестите автомобили от 60-те и 70-те години на миналия век. Range Rover е напълно различен чифт ботуши – или по-скоро два чифта гуми. От 70-те години на миналия век британската моделна линия Land Rover напредва от сегмента на средната класа, през по-високия клас, до луксозните автомобили. Така че може ли Range Rover да се счита за луксозен автомобил? Разбира се, но си струва да разберете какво се крие зад него.
Range Rover същото ли е като Land Rover?
Често срещани по улиците и много подобни – Land Rover и Range Rover. Нищо чудно, защото въпреки че това са две отделни марки, производителят все още е британският Land Rover. Range Rover е моделна линия, създадена през 60-те години на миналия век от инженерите Гордън Башфорд и Спийн Кинг. Башфорд и Кинг искаха да създадат кола, която да комбинира предимствата на офроуд превозно средство с комфорта на пътуване на традиционен лек автомобил. В края на краищата знаем, че преди това Land Rover се фокусираше изключително върху превозни средства с висока проходимост. Вероятно няма филм за Африка и други кътчета на Земята с изключително трудни теренни условия, в които да не видим известния Defender. Като “британец” той трябваше да изпълнява, наред с други: в поредицата филми за Джеймс Бонд.
Първият прототип на Range Rover е създаден през 1967 г. Инженерите на Land Rover го скриха под кодовото име “Velar” – от италианското “velare”, което буквално означава “скрит”. Velar остана “velare” за още 25 прототипа, защото британците направиха общо 26 от тях. След три години първият модел Range Rover беше представен на света. Това превозно средство беше точно това, което неговите създатели възнамеряваха да бъде – универсално. Първият Range Rover имаше постоянно задвижване на четирите колела, задна врата от две части и отличителна каросерия, която напомняше традиционните модели на Land Rover. Имаше нещо в него обаче, което го накара бързо да се превърне в жива легенда по пътищата – предимно по пътищата, защото беше предшественик на SUV, но се справяше доста добре и извън пътя. Освен това снимките ясно показват все още някак суровия характер на този автомобил. Следващите поколения изглеждаха все по-малко “офроуд” и все повече “градски”. Нивото също се повиши лукс, както отвътре, така и отвън.
След 11 години успешно завладяване на пазара, Range Rover Classic беше обновен във версия с пет врати, което го направи по-привлекателен като превозно средство за семейства, които по това време все още можеха да бъдат много големи. Каросерията обаче не е много променена.
1994 Range Rover. Вашият вход към сегмента на луксозните SUV автомобили
Следващият пробив в историята на Range Rover беше второто поколение на този модел (P38A). Когато го погледнем, вече виждаме скок нагоре по рафт – към сегмента автомобили от висок клас. След това Range Rover почти най-накрая се отървава от своето офроуд минало, въпреки че нещо от Land Rover Defender от онези години все още е останало. Приликите се виждат с просто око. Но по същество това са две напълно различни коли.
Във второто поколение инженерите запазиха здравата каросерия и двигателите с голям обем в две версии: 4,0-литров V8 и 4,6-литров V8. По-късно към гамата от двигатели се присъединява по-икономичен 2,5-литров дизелов двигател. BMW, което позволи по-добро адаптиране на автомобила към нуждите на различни клиенти.
Интериорът на Range Rover от второ поколение е проектиран с мисъл за комфорт и лукс. Използвани са висококачествени материали като кожа и дърво и са въведени модерни технологии, които по това време повишават стандарта в SUV сегмента от висок клас, в който се превръща Range Rover след 1994 г. В средата на 90-те Range Rover вече е собственост на BMW, което продължава да развива марката. Има дори прототип на SUV с V12 двигател. BMW Серия 7, но в крайна сметка не влезе в производство.
Производството на второто поколение Range Rover продължава до 2002 г., когато е заменено от модела от трето поколение. P38A изигра ключова роля в утвърждаването на позицията на Range Rover като синоним на луксозни и универсални SUV автомобили, съчетавайки елегантност с ненадмината офроуд способност. И до днес Ranger Rover II е ценен от колекционерите, особено от ценителите на марката.
Трето и четвърто поколение Range Rover
Range Rover III е може би най-известният модел от тази марка луксозни SUV автомобили. Третото поколение щурмува най-високия клас SUV В допълнение към луксозните покрития, този модел е пълен с технологии – включително усъвършенствани навигационни системи и най-добрите аудио и електронни инсталации. Иновации са използвани и в самия дизайн, гарантирайки, че окачването осигурява комфорт на шофиране както на асфалт, така и извън пътя. Моделът се произвежда от 2002 до 2012 г., но линиите на колата могат да се видят дори в съвременните Range Rovers.
Четвъртото поколение Range Rover беше изпълнено с лукс. Най-новият модел на популярния тогава SUV беше представен на автомобилното изложение в Париж. Това беше първият в света SUV с каросерия, изработена изцяло от алуминий, което позволи значително намаляване на теглото на превозното средство с приблизително 400 kg и по този начин подобри горивната ефективност. Range Rover не се е отказал от мощните двигатели. Най-слабият беше V6 3.0 TD с 258 к.с., а най-мощният – V8 5.0 Supercharged с 550 к.с. Всички варианти на новия Range Rover бяха оборудвани с 8-степенна скоростна кутия и присъщо задвижване на четирите колела. Въпреки вече ясно изразения си луксозен характер и пряка конкуренция с тогавашната Mercedes S-класа, Range Rover все още запазва своите офроуд свойства, справяйки се добре извън асфалтови настилки. тук Мерцедес със сигурност изоставаше.
Range Rover днес – Ролекс сред джипове
Оттогава BMW “осребрява празните места”, тъй като не е имало следваща версия на Range Rover, толкова значима, колкото четвъртото поколение. Оттогава марката обновява портфолиото си, като междувременно представя различни необичайни вариации.
През 2005 г. се появява Range Rover спорт, а по-късно и най-новата му версия Range Rover Sport SV, която беше смятана за най-бързия модел в историята на марката. Създателите са се фокусирали върху класическия лукс и офроуд качествата, но с нотка на спортен характер.
На пазара се появи и Range Rover Evoque – най-малкият от семейството, той спечели признание с компактните си размери, но същевременно запази всичко, което може да предложи четвъртото поколение, обогатен, разбира се, с най-новите технологични и дизайнерски постижения.
И накрая, Range Rover се завърна към корените си с Velar – кръстен на прототипа Range Rover Classic от 1970 г. Velar запълва празнината между Evoque и Sport, създавайки нещо като хибрид на двата модела. Този модел се характеризира с тънък силует и модерен интериор, но и с изключителна производителност.
Смятат ли се Range Rover за лукс?
За да обобщим, да! Range Rover вече е луксозен автомобил и се конкурира с марки като Mercedes, Rolls-Royce и Bentley.
Оставете коментар