Силвия Горак – „абсолютната свобода и безвремието са важни за мен в изкуството“
Днес, интервю с художник, който е бунтар, неконвенционален и невероятно наясно какво представлява днешната живопис. Силвия Горак е уникален човек, който създава висококачествено изкуство. Това са картини за необузданата природа, свободата и свободата на четката! Моля, прочетете статията.
Как ще наречете работата си?
Трудно ми е да го определя. Завърших пърформанс и концептуално изкуство и все още се занимавам основно с тази сфера (плюс вокали). В същото време рисуването и рисуването са ми основни ежедневни занимания, не се замислям дали е даденост снимка тя ще бъде абстрактна, фигуративна, синестетична или рисувана с традиционната ренесансова техника на остъкляване. Това са само многото начини, които използвам, за да получа съобщението, което искам. Често използвам съществуващи техники и стилове като DJ, понякога създавам свои собствени. Всичко зависи от конкретната концепция. Затова не обичам да назовавам или ограничавам творчеството.
Дали това е очарование от природата или природата в изкривено огледало?
Връзката с природата е най-важната връзка в живота на всяко същество. За съжаление в днешно време не всеки може да осъзнае това. Празнувам и чувствам тази връзка през целия си живот и всеки ден. Това е много съзнателен процес, а също и много творчески. Повечето ми картини са резултат от дълбока връзка с природата и са нейно проявление.
Какво във вашето изкуство нарушава условностите на живописта?
Може би това е липсата на строги правила, специфика, имена и задачи. За мен в изкуството е важна абсолютната свобода и безвремие. Не се интересувам от мода, тенденции или актуални теми.
Кога почувствахте, че рисуването ще играе основна роля в живота ви?
Сигурно след завършване на Художествената академия. Най-после можех да рисувам каквото си поискам, без корекции и оценки.
Кой е най-добрият начин да измислите сюрреалистични идеи?
спане
Най-добре работя с бои…..
масло. Маслото е моето нещо, понякога се чудя на това брилянтно изобретение. Маслените бои съдържат целия видим свят. Те могат да представят реалността по-добре от фотографията, а също така могат да материализират други светове и абстрактни идеи.
Обичам ли големи или малки формати?
Всеки
Човекът и природата се появяват във вашите творби, кое ви влияе повече?
Разбира се, природа, природа.
Моля, разкажете ни какъв е вашият опит с изкуството в чужбина, как се различава то от вътрешния пазар?
Живях в Ню Йорк няколко години. Имах и американска стипендия в Ню Йорк и Сан Франциско. Освен това швейцарски и немски стипендии. Изложби и речи в Лондон, Япония, Китай, Македония, Босна и Херцеговина, Сърбия, Финландия, Мексико, Австрия, Индонезия, Украйна, Литва, Канада, Швейцария, Германия, Турция, Индия. Участие в международни арт панаири във Вилнюс, Канада и Германия. Всеки пазар на изкуство е различен, зависи от държавата. Когато хората имат повече пари, те купуват картина, която просто харесват. В Полша хората често купуват това, за което са прочели във вестника или това, което галерия ги съветва да направят. Страх ги е да изберат сами:)
Каква е вашата цел в професионалния живот?
Целта е процесът. Създаване на процес. Съзерцание чрез рисуване.
В какви интериори бихте искали да видите вашето изкуство?
Картините ми пасват на всеки интериор. Те изглеждат красиво в съвременна и минималистична архитектура, но също и в исторически. Видях моята картина в класически дворец със саксонски рококо елементи и в хотел в стил арт деко, в частни къщи от 80-те години и в стари резиденции. Те също изглеждат добре във фабричен и офис интериор.
Коя тема никога няма да подхванете?
В изкуството не харесвам политическите и сексуалните теми, не харесвам и тривиалните теми. Въпреки че понякога рисувам голи тела, особено мъжки, използвайки конкретни живи модели
За какво пишете в списание CLAM Paris?
Списание CLAM Paris провежда серия от интервюта с художници и известни филмови актьори (като Изабел Юпер, Дейвид Линч) по конкретни теми. Дадох няколко интервюта-статии по темата “Щастие” – какво означава за мен, “Опит”, “Свежест” и подобни теми. Писах главно в контекста на изкуството и преживяванията при пътуване. Също така препоръчвам всяка година няколко полски художници за изложба в списанието, както и полски колекционери В плановете има цял брой за полското изкуство.
Дали рисуването е бягство в друг свят?
Всъщност не е бягство, защото всъщност няма от какво да бягам. Единственото изключение е прогресивното влошаване на околната среда, изсичането на дървета и гори. Това със сигурност се отразява на работата ми и рисуването често е опит за облекчаване на стреса, свързан с това. Освен това живописта е по-скоро възхищение от света, съзерцание на него, анализ и синтез на явления.
Най-доброто време за създаване на добро изкуство?
Рисувам само на дневна светлина.
Как да живеем в хармония с изкуството и сивата реалност?
Купете си картина:)
Благодаря за вдъхновяващото и интересно интервю! Желая ти успех в галерията Луксозни продукти и всички успехи в професионалния ви живот.
Оставете коментар