Историята на марката Valentino
Тази италианска модна къща оформя и определя концепцията за лукс, класа и вечен стил от десетилетия. Историята на марката Valentino следователно е история за успех и страст към модата, която успя да устои на изпитанията на времето, като същевременно запази автентичната си красота. От нейното скромно начало в Рим, където се е родила идеята, до глобалното й влияние и наследство днес, ще открием корените и развитието на тази модна легенда и ще видим как се е развила през десетилетията. Ще разгледаме по-отблизо както креативността на дизайнерите, така и влиятелните моменти, превърнали марката Valentino в една от 10-те най-скъпи марки в света.
Началото – Dolce Vita от 60-те години.
Историята на марката Valentino датира от 60-те години на миналия век, когато младият италианец Валентино Гаравани решава да направи революция в света на модата. Беше време, когато изглеждаше, че пазарът на дрехи кипи от нова енергия, а Италия се превърна в епицентър на творчеството и новите тенденции. Самият Валентино е роден във Вогера, малък град в Ломбардия, на 11 май 1932 г. Той се интересува от мода от ранна възраст, натрупвайки първия си опит, работейки за местни дизайнери и шивачи, включително леля си Роза.
Още в самото начало момчето ясно усеща, че дизайнът на облекло е най-близкото изкуство до него, което го подтиква да се развива по-нататък в артистичните сфери. Благодарение на подкрепата на родителите си той има възможността да учи в реномиран университет École des Beaux-Arts във френската столица. Това е където Париж, вдъхнат от живот той също започва своята професионална практика, работейки в салони, основани от Жан Десе и Ги Ларош.
През 1960 г., в сърцето на вечния град Рим, Валентино отваря първия си бутик с помощта на Джанкарло Джамети, с когото не само създава бизнес партньорства, но и дългогодишно приятелство. Заедно те създават марката Valentino с призната позиция на международната арена. Валентино черпи вдъхновение от “Dolce Vita” Италия от онова време, което е отразено в неговите проекти. Дебют на дизайнера показаха не само елегантни, но и смели тоалети, които отразяваха духа на свободата и независимостта на епохата. Творбите му са от една страна изискани, а от друга смели експерименти с форма и цвят, което ги прави уникални.
Един от най-пробивните моменти в кариерата на Валентино е представянето на “Valentino Red” през 1967 г. Този наситен, дълбок нюанс на червеното се е превърнал не само в отличителен белег на марката, но и в символ на класа и изтънченост. “Valentino Red” се превърна в Цезар на червения цвят в света на модата, изключително желан и вдъхновяващ други дизайнери да експериментират с цветовете. През същата година господата Гаравани и Джамети също бяха удостоени с престижна награда от Маркус Нийман.
Ерата на висшата мода
В рамките на няколко години история на марката Valentino набра скорост и компанията придоби огромна популярност. Дизайнерите я приветстваха “Кралицата на Рим”. През 70-те и 80-те години на миналия век Гаравани печели признание предимно със зашеметяващите си творения от висшата мода. Вечерни рокли и вечерни тоалети, които спечелиха сърцата на модели, актриси и аристократи, бяха отличителната черта на марката. Валентино получава следващата си награда през 1989 г. и това е всичко титлата командир на Ордена на почетния легион. Това е най-високото отличие във Франция, присъждано за изключителни постижения в различни области.
Гаравани обичаше да създава тоалети за конкретни хора и конкретни поводи. Той беше детайлист, който се грижеше лично за всеки детайл от своите творения. Ефирни рокли, елегантни костюми, вталени тренчкоти и емблематичният червен цвят, наречен в негова чест “Rosso Valentino” – това е квинтесенцията на неговия стил. Не е чудно, че проектите на марката получиха толкова голямо международно внимание. Сред клиентите на модната къща са множество филмови и театрални звезди, както и съпруги на политици, включително: Жаклин Кенеди-Онасис.
Най-емблематичните колекции – историята на марката Valentino
През годините модната къща създаде много емблематични колекции, които остават източник на вдъхновение за дизайнерите от цял свят. В допълнение към споменатата по-горе колекция Червена колекция Валентино (1967 г ), т.е. чувствена и елегантна версия на класически вечерни рокли, струва си да се споменат още няколко. Интересен пример е несъмнено Колекция Мария Антоанета от 1973г, пълна с рокли със сладко деколте и красиви ръкави от тюл, всички създадени като израз на вдъхновение от кралицата на Франция, Мария Антоанета.
През 90-те години Валентино печели признание със смелите си експерименти с контрасти. колекция Пънк-шик колекция (1994) съчетаваше пънк чувствителността с елегантността на висшата мода, което беше ярък контраст в модата от онова време. Във време, когато минимализмът доминира, Валентино се фокусира върху екстравагантността и острите контрасти. Дизайнерът решава да използва елементи, характерни за пънк културата, като: шпилки, конци и необработени материали, и след това да ги включите в уникални, висококачествени творения. Това беше проява на смелост и артистичен експеримент, който показа, че модата може да бъде не само изискана, но и изключително чувствена и бунтарска.
Ново управление
Въпреки че дизайнерът продаде марката си през 90-те години на миналия век, това не означаваше края на влиянието й върху модния свят. През 2007 г. те поемат поста артистични директори Мария Грация Киури и Пиерпаоло Пичоли, който внесе нова енергия в марката. Техните творби се позовават на наследството на Валентино, като същевременно въвеждат модерност и свежест. След като пое модната къща, марката се насочи към по-романтичен и деликатен стил. Колекция Opera от 2008г е пример за този подход. Това е колекция, която излъчва изящество и красота, като в същото време е модерна и изпълнена с фини детайли.
Заслужава да се спомене и отличният Колекция Rockstud (2010). Тази емблематична серия от аксесоари представи i shoes на пазара вечерни чанти с отличителни звездообразни нитове, известни като “rockstuds”. Колекцията, препращаща към тази от 1994 г., също представи интересна визия Етно-пънк колекция (2020). Това беше опитът на Пиерпаоло Пичиоли да съчетае традиционните етнически модели с духа на пънк бунта. Този експериментален подход към модата, който се проведе преди тридесет години, се завръща на модния подиум в напълно нова, необикновена версия.
Историята на марката Valentino – каква е сега?
Следователно може да се каже, че под ръководството на Пиерпаоло Пичоли марката Valentino претърпя трансформация към повече романтична и деликатна естетика. Неговите дизайни са пълни с финес, дантелени детайли, пастелни нюанси и ефирни материи. Това е романтизъм под формата на висша мода. И все пак Валентино остава верен на традицията на висшата мода. Централата в Рим продължава да бъде сърцето на марката и всяка колекция отразява духа на Италия, майсторството на занаятчиите и страстта на дизайнерите. Този ангажимент към майсторството и качеството продължава да бъде в основата на марката.
Марката претърпя много промени, но все още остава вярна на класическите си корени. Дизайните на Valentino са комбинация от класика и модерно, което ги прави привлекателни както за по-възрастните, така и за по-младите поколения. Историята на марката Valentino е не само завладяваща история за успех, но и източник на ценни уроци и вдъхновение за бъдещи предприемачи, модни дизайнери и любители на света на модата. Това показва, че вдъхновението може да се намери на различни места, като култура, изкуство, история или дори музика. Насърчаване е да търсите творчески източници на вдъхновение и постоянно да развивате своята визия. Можете също да прочетете в нашия блог историята на марката Hugo Boss и Версаче.
Оставете коментар