Джани Версаче – как е създадена марката?
Един от най-визионерските дизайнери в историята на модата. Неговите смели кройки, игра с историята и традицията на облеклото и откритият му конфликт с Армани създадоха истински мит за уникален артист. Джани Версаче, как е създадена марката, който и до днес пали емоции и предизвиква дискусии? Мит или майсторство?
Трагичната смърт на Андрю Кунан от куршуми допълнително затвърди мита за бунтарския художник, който се изразяваше чрез мода и изкуство. Джани Версаче днес е икона, свързвана със свобода, еклектика и бароков стил.
Джани Версаче, как е създадена марката или историята на едно чудо и визионер
Дизайнерът беше смятан за дете чудо. Легендата разказва, че от дете той прекарва време в шивашката с майка си. Часове сред остатъци от материали стимулираха изобретателността и креативността на младия гений. Той страстно проектира рокли и дрехи от това, което намери. Докато създава много оригинални и изобретателни модели.
Той пренася своята изобретателност, страст и смелост от шивашката на майка си директно в своите смели проекти. Те показаха смелост, модерно изкуство направо от Анди Уорхол и древни вдъхновения. Тези две силни енергии, обединени в един проект, направиха оригиналните творби на италианеца излъчващи уникалност. Джани Версаче, как е създадена марката – това е необикновена история за страст, чувствителност и решителност.
Джани Версаче е учил архитектура. Проучването на мисли за структурата, линиите и композицията в областта на сградите от своя страна доведе до архитектурен подход към възприемането на дизайна на облеклото.
Смел, секси, богат, колоритен – от самото начало Джани Версаче постави своето стил, която се открои по изключителен начин на модния пазар. От 1972 г. – откриването на първия бутик в Милано – името Versace става синоним на свобода, блясък, богатство и цветове. Характерни белези са повсеместните петна и животински мотиви, както и главата на митологичната Медуза. Джани Версаче, как е създадена марка, която стимулира въображението и буди полемика, дори след смъртта на основния си създател.
Джани Версаче – визионерски стил
Модна къща Versace, създадена от Джани и Донатела, която беше негова муза, вдъхновение и най-суров критик, шокира от самото начало на своето съществуване. Имаше известен конфликт или по-скоро противопоставяне между Версаче и Армани. Джани казваше, че Армани облича спокойни съпруги, докато Версаче облича горещи, страстни любовници. И има нещо в това. Дизайнерът акцентира върху сексапила в смелите си концепции. Тази опозиция позволи на Versace да изгради имидж на освободена марка, независима, адресиран до жени, които не се страхуват от своята хищна природа, еротика и сексуалност. Посланието беше ясно – в нашите дрехи имате силата да достигнете до това, което искате.
Именно стилът, философията и дизайнът на къщата Versace през 80-те и 90-те години на миналия век доведоха до създаването на култ към моделите и еманципацията на еротиката. Рокля, закопчана с безопасни игли за бижута или известният зелен тоалет на Джей Ло са почти витрините на марката, както и перфектно проектираните, луксозни аксесоари. Подчертавайки сексуалността и тялото по освободен начин, съчетан с елементи на истинско изкуство и неоспорима барокова ексклузивност. Историята на Джани Версаче, как е създадена модна марка, която оцелява в кризата и задава тенденции, също е благодарение на сестрата на Джани. Първият му модел и вдъхновение е Донатела, която е няколко години по-млада от Джани. Говори се, че тя е неговото женско алтер его и път към разбирането на жените. Джани беше изключително чувствителен, тя беше неговата сила.
Версаче и поп културата
Стилът на Джани Версаче от 90-те е известен със смелото си използване на смели модели и цветове. Дизайните му често включват сложни модели, вдъхновени от древногръцкото изкуство, както и живи цветове, които винаги се открояват на фона. Дизайнерът също така предпочиташе луксозни материи и материали като коприна, кадифе и кожа. Джани Версаче, как е създадена марката, е история за смелостта.
Той беше пионер в използването на нови и нетрадиционни материали в своите проекти. Една от най-известните му иновации е използването на метална мрежа (Oroton), която той включва в рокли, топове и аксесоари. Той също така експериментира с комбинацията от кожа и дантела, създавайки поразителен контраст между твърди и меки текстури.
Колекцията му от есента на 1991 г. включва революционна комбинация от кожа, дантела и метална мрежа, която задава тона на бъдещите му дизайни. Пролетната колекция от 1992 г. включва смели шарки и живи цветове, което допълнително затвърждава репутацията му на смел дизайнер.
През 1989 г. Джани Версаче основава Atelier Versace, отдел на неговата марка, посветен на създаването на изключително модерни дрехи по мярка. Този ход затвърди статута му на шивач и издигна марката до нови нива на лукс.
Той беше известен с близките си връзки със супермодели като Наоми Кембъл, Синди Крауфорд и Линда Еванджелиста. Той също така облича много известни личности като Мадона, Елтън Джон и Принс, което допълнително увеличава видимостта и влиянието му. марки.
Дизайните на Джани Версаче често се появяват в музикални видеоклипове и обложки на албуми, показвайки връзката му с музикалната индустрия. Неговата емблематична зелена рокля, носена от Дженифър Лопес на наградите Грами през 2000 г., се превърна в забележителен момент в историята на модата.
Трагична, случайна смърт
Джани Версаче, как е създаден марка оцеляло в най-голямата възможна криза – смъртта на създателя? Дизайнерът загина трагично на стълбите на дома си в Маями Бийч, застрелян от серийния убиец Андрю Кунан. Мотивът за престъплението остава неясен и до днес – не се знае дали Кънън е бил обсебен от Версаче или е бил поръчан от мафията.
Версаче обличаше не само принцеса Даяна, но и икони като Лиз Тейлър, Джоан Колинс, Елтън Джон и Силвестър Сталоун. Дизайните му се възхищават и от супермодели като Клаудия Шифър, Наоми Кембъл и Синди Крауфорд. Сестра му Донатела беше не само негова муза, но и негов колега и приятел. Тяхната неразрушима връзка беше ключът към успеха на марката Versace.
Смъртта на Джани бележи края на една от най-ярките звезди в света на модата, но наследството му продължава да живее в света на висшата мода, вдъхновявайки следващите поколения дизайнери и любители на стила.
Модна къща Versace – някога и сега
След трагичната смърт на Джани, къщата на Версаче трябваше значително да възстанови основите си. Джани загина трагично, застрелян от случаен престъпник. Случката се разигра по време на светска сутрешна разходка за купуване на вестници и шокира не само модните среди.
Драмата имаше дълготрайни последици както за марката, така и лично за братята и сестрите на Джани. Модната къща беше поета от Донатела, която отдавна бе превърната в лице на модната къща от по-големия си брат. Дълги години тя отговаряше и за бизнеса, докато Джани беше тоталния артист.
След смъртта дизайнер и творчески директор, най-малката сестра стана лице на Businesswomen и дизайнер в едно. Смъртта на по-големия й брат обаче силно накърни самочувствието й. Без главния художник също беше трудно да се намери начин. Следвайте установената тенденция или опитайте нещо ново?
Донатела се бореше не само с артистични проблеми, но също така трябваше да събере отново затъналата в дългове компания.
Беше истинско предизвикателство в сянката на огромна лична трагедия и болезнен траур. Как се е справила с това? Просто погледнете Versace днес.
Версаче 2024 г
През 2024 г. модна къща Versace продължава да работи и радва с нови колекции и дизайни. Донатела смело развива стила, зададен от Джани. Versace следва своя път на смели, секси дизайни, но също така има любовна афера с модерността. Как изглежда колекцията на Versace за 2024 г.?
Бели якички и пънк? Защо не? Играта с конвенциите и използването на контрасти, енергията, създадена от сблъсъка на два екстремни стила или традиции, е обичайна техника, използвана от Джани. Донатела също го използва перфектно.
IN 2024 г година Версаче показва своето малко по-сдържано, но все пак секси и самоуверено лице.
Въпреки че последните колекции понякога се описват от критици и експерти като непоследователни и хаотични, трудно е да обвиняваме Versace за това. Шоутата са с изящен дизайн, от най-приглушените силуети до раменете, луди, смели и разкошни в стила на Gienni. От черно през червено до зашеметяващо златно.
Моделите от колекцията за лято 2024 г. остават напълно различни, представени от сака. Детайлите обаче са леки и ефирни като лятото. Интензивните цветове на черно, златно и червено замениха пастелите. Деликатните цветове и характерното каре на Versace, присъстващи в почти всяка колекция, играят с богатството и разкош. Пастелно зелено и златно? Мини дължина.
Силуетите, вдъхновени от 60-те години на миналия век, не са лишени от характерния стил и черти на Versace.
Историята на Версаче
“American Crime Story: The Assassination of Versace” предизвика много емоции и полемики още от премиерата си. Историята на Джани Версаче и как е създадена марката също е поп култура и вдъхновение за режисьорите.
Въпреки безспорния актьорски талант на актьорския състав и внимателната реконструкция на събитията, филмовата адаптация беше посрещната с противоречиви мнения. Имаше много дискусии относно начина, по който са изобразени дизайнерът и Донатела. Създаването на филми за историята на дизайнера обаче ясно доказва все още много силната позиция на твореца в съзнанието на масовата култура.
Оставете коментар